RSS

Sunday, August 8, 2010

Pelancaran Gamim:satu Reformasi mahasiswa IPTIM



3 Ogos 2010 : Dewan serbaguna Kolej Darul Ridzwan(KISDAR),Perak telah menyaksikan 1 pelancaran Gabungan Mahasiswa IPTIM Se-Malaysia,GAMIM.Majlis ini dihadiri lebih dari 500 orang mahasiswa mahasiswi Institiut Pengajian Islam seluruh Malaysia.Lebih 7 Majlis Perwakilan Pelajar IPTIM mengambil tempat sepanjang majlis pelancaran di jalankan.
Majlis dimulakan dengan ucapan Presiden MPP KISDAR,saudara Shafie bin Shafawi sebagai tuan rumah,Seterusny di teruskan dengan ucapan Aluan Presiden GAMIM,Saudara Abd Muaz b. Ab Aziz,merangkap Presiden MPM KUIN,Alor setar kedah.Beliau telah menyinkap sejarah peranan pemuda sejak zaman sahabat sehingga zaman kebangkitan mahasiswa Malaya.Di dalam Ucapan nya,Beliau Menekan satu tema "Melukis Zaman Baru".
Seterusnya majlis diteruskan dengan Ucapan Perasmian dan Pelancaran GAMIM oleh Timbalan Rektor HEA&HEP KISDAR,Prof Dr Husni.Beliau menyatakan GAMIM hadir ketika mana mahasiswa IPTIM sememangnya amat memerlukan dan GAMIM kini berdiri dengan sokongan dari seluruh MPP IPTIM dan HEP di peringkat IPTIM.
GAMIM yang sememangnya merupakan satu platform dan pentas untuk semua mahasiswa IPTIM khususnya pimpinan pelajar untuk menjana peranan mahasiswa islam ke dalam dunia masyarakat,GAMIM juga merupakan gabungan suara dan pendapat seluruh mahasiswa IPTIM didalam isu-isu kampus,mahupun isu-isu diperingkat Glokal dan Global.
Sepanjang lebih 8 bulan GAMIM ditubuh kan, Simposium Mahasiswa Utara(SIMURA) merupakan 'anak pertama' GAMIM dalam menyuntik semangat dan keperibadian Mahasiswa contoh.
Dalam temuramah bersama wartawan,Presiden GAMIM. saudara Abdul Mu'az sekali lagi menegaskan " GAMIM kali ini komited untuk menerangkan peranan Organisasi ini kepada semua sahabat kampus,Agar mereka jelas tentang peranan dan hak-hak mereka"

No comments:

Post a Comment